Het Argentijnse leventje - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rebecca Coster - WaarBenJij.nu Het Argentijnse leventje - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rebecca Coster - WaarBenJij.nu

Het Argentijnse leventje

Door: Rebecca Coster

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

02 Maart 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hola chicos!

¿Cómo están? Hier nog steeds todo bien! Het is alweer een aardig tijdje geleden dat ik wat heb geschreven, maar ik heb hier gewoon zo veel te doen en ik ben natuurlijk ook niet altijd in de mood om een lang verhaal te schrijven, maar nu moest het er toch maar eens van komen.

Na 2 maanden in een hostel te hebben gewoond vond ik het nu wel tijd om een kamer voor mezelf te zoeken. De kamer met Marieke delen ging nog wel prima, maar de laatste week sliepen we met 4 meiden op dat kleine kamertje en dat was toch iets te veel van het goede. Daarom ben ik vandaag verhuisd naar een tijdelijke kamer van een vriendinnetje dat 2 weken gaat reizen.

Nadat ik woensdag afscheid had genomen van Marielle & Marieke en gister van Carlijne, heb ik vanochtend Evelyn nog even uitgezwaaid. Nu zijn alle Dutchies waar ik vanaf het begin mee om ging vertrokken en is het weer tijd om nieuwe vrienden te zoeken, maar dat komt wel goed.
Gelukkig komen er elke maandag nieuwe studenten aan op school waar ik weer mee kan socializen, helaas blijven veel van hen maar een paar weekjes.
Ik heb inmiddels aardig wat sightseeing in Buenos Aires gedaan, heb het Chinese nieuwjaar meegemaakt, parades gezien van het kleinschalige Argentijnse carnaval, waar jong en oud al hun energie uitte op de muziek, super cute om te zien hoe zelfs de allerkleinsten al zo'n ritmisch gevoel hebben. Verder ben ik wezen kijken bij een hockeywedstrijd van een collegaatje die iets buiten de stad woont, het was een hele reis om er te komen, maar het was echt een heerlijk dagje. Ik had eindelijk echt het gevoel dat ik in Zuid Amerika was, ik herkende ook meteen een beetje van Colombia en Panama, best wel anders dan de big city. Vorige week ben ik samen met Carlijne naar BAF week geweest, Buenos Aires Fashion Week, echt heel cool om eens zoiets mee te maken! Zoveel hippe en mooie mensen bij elkaar!
Ook heb ik eindelijk weer lekker op wat techno en deep house deuntjes kunnen dansen op PM Open Air, een ienimini festivalletje wat elke zaterdag in de zomer plaatsvindt en in een club, Crobar.

Een paar weken terug zijn we met de meiden naar Club Cathedral geweest, een milonga waar je eerst tango lessen kunt nemen, hebben we overigens niet gedaan, en waar iedereen daarna lekker gaat tango dansen, kletsen en drankjes drinken. Echt genieten! De setting was ook heel gaaf, in een soort oude loods met allemaal verschillende tafels en stoelen, een soort vintage look, berrrry nice!
Vorig weekend ben ik even een weekendje met Ploff en Chips (Carlijne & Marieke) naar Cordoba geweest, wat echt heel chill was! We hebben een dagje sightseeing gedaan en een relaxed dagje aan de rivier cabalango gehad. Het was 9/10 uur met de bus, maar je hebt hier super chille bussen: Cama en super cama, wij hadden cama wat betekent dat je een brede stoel hebt die in halve ligstand kan en je krijgt een kussentje dekentje, eten, drinken, snacks en zelfs een glaasje champagne! Super cama schijnt helemaal ultra luxe te zijn dus dat ga ik ook nog zeker eens proberen. Helaas was de terug weg ietsje minder prettig nadat alle bussen vertraging hadden en we uiteindelijk toevallig erachter kwamen dat we opeens een bus moesten hebben van een totaal andere maatschappij, die op het punt stond om te vertrekken. Dit was ook wel te merken, want van de goede service van de heenweg zagen we niks terug. Daar lagen we dan, bibberend zonder dekentje.

Buenos Aires is echt een heerlijke stad en ik voel me hier ook echt thuis. Op stage gaat het ook wel prima, ik moet af en toe met een vrijwilliger naar een kennismakingsgesprek bij hun vrijwilligersproject en dat vind ik echt leuk! Dan weet ik ook een beetje waar ik het over heb als ik er met studenten over praat. Soms is het wel moeilijk om te zien hoe moeilijk het leven hier is voor een groot aantal. Ik realiseer me vaak hoe goed we het hebben in Nederland, eigenlijk veel te goed.
In La Boca bijvoorbeeld, een toeristische hotspot waar ze een aantal straten hebben opgevrolijkt door de huizen felle kleuren te geven en er een soort open lucht museum van te maken en waar het beroemde stadium van Boca Juniors te vinden is. Buiten deze toeristische straten is het echter een stuk minder leuk en aardig. Er is veel armoede en daardoor ook meer criminaliteit, het is voor toeristen dan ook niet echt aan te raden om hier nieuwsgierig aapje te gaan uithangen. Er staan zelfs aan de rand van het toeristische gebied politie/beveiligers om mensen te waarschuwen dat ze niet verder moeten lopen. Ook al is Buenos Aires best wel een ontwikkelde stad die veel weg heeft van Europese steden, een aantal wijken en voornamelijk de omliggende buurten zijn juist alles behalve.
Het leven hier lijkt me ook best wel zwaar aangezien alle prijzen constant omhoog gaan (ik merkte het zelfs al na een maand), terwijl de salarissen gewoon hetzelfde blijven.

Genoeg narigheid, het leven is voor mij gelukkig een stuk leuker en daar ben ik dan ook heel dankbaar voor! Natuurlijk kan ik nog uren doorgaan met vertellen wat ik allemaal precies heb beleefd en gezien, maar dat moeten jullie maar opmaken uit de foto’s op facebook!

Un besito!


  • 02 Maart 2014 - 21:40

    Marielle:

    Leuk verhaaltje Chica!
    Leuk dat we alles hebben kunnen delen met elkaar! Dikke kus en ik zie je over een paar dagen!

  • 02 Maart 2014 - 22:00

    Arielle:

    Leuk, lieve dochter, dat je al je volgers weer even op de hoogte brengt van jouw reilen en zeilen. Heb het met plezier gelezen en het Skypen vanavond was ook weer even een cadeautje. Succes met de studie en met alle uitdagingen op Amauta Elebaires komende week, een dikke besito terug!

  • 02 Maart 2014 - 22:24

    Yvonne Van Deinse-Coster:

    Leuk verhaal Rebecca. Wat fijn dat je het naar je zin hebt daar. Geniet maar lekker verder ook al zal het niet altijd meevallen. Deze ervaring pakken ze je niet meer af.
    Liefs van ons uit Berg en Dal!
    X

  • 02 Maart 2014 - 22:29

    Marissa Coster:

    Hey Rebecca Coster(goeie achternaam!), wat grappig om jou verslagen te lezen! Blijf je 8 maanden in Buenos aires of ga je nog verder reizen? Wat voor soort stage doe jij hier? liefs, Marissa

  • 05 Maart 2014 - 02:28

    Marissa Coster:

    Wat gaaf! Je hebt nog een flinke tijd voor je! Ik leer nu voor 4 weken Spaans, maar ik vind het echt heel heftig! Eind maart en in april loop ik stage als make up artist bij verschillende theaters, dus dan moet ik wel wat Spaans kunnen. Woon je nu samen met Nederlanders? Hoe gaat het met je Spaans? liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Hi guys!

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 7194

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 18 Augustus 2014

Stage Buenos Aires

12 April 2012 - 01 Juli 2012

Mijn eerste eigen reis

Landen bezocht: