Goodlife - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Rebecca Coster - WaarBenJij.nu Goodlife - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Rebecca Coster - WaarBenJij.nu

Goodlife

Door: Rebeccacoster

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

28 April 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Dag vrienden van het goede leven!
Hi, how are you today?
Dit hoor je hier werkelijk overal. Iedereen begroet je op deze manier, some wel even om gek van te worden als je haast hebt. De locals zijn sowieso erg aardig en geïnteresseerd allemaal. We hebben al met heel veel Amerikanen een babbeltje gemaakt. Iedereen ziet namelijk meteen dat we niet uit Amerika komen of we hebben gewoon een ongelofelijk toeristische uitstraling, maar ik dacht dat dat wel meeviel. Buiten het feit dat ik ongeveer overal foto’s van maak.
Ik zit hier inmiddels alweer 2 weken, de tijd ging echt snel afgelopen week! Ik heb niet zoveel inspiratie en zin om een geweldig interessant en funny verhaal te schrijven dus ik vertel maar gewoon over wat ik heb meegemaakt.
De eerste zaterdag avond was het plan dat ik all by myself, mijn neefje zou ophalen van de cinema. Ik dacht dat wel even te doen met een routebeschrijving van m’n tante. Nou mij kun je officially niet de weg opsturen zonder tomtom.. aangezien ik op een gegeven moment op de highway reed, aardig van de verkeerde kant op. Me so smart :)
Zondag heb ik lekker de doggie uitgelaten op de golfcar, daarna hebben m’n tante en neefjes mij delen van San Diego laten zien met de auto, like La Jolla, University of California, Oldtown, down town, little Italy, Conorado and Chinatown. we hebben lekker rondgereden en heb alle huizen gezien waar ze in gewoond hebben. Savonds een hapje wezen eten met Lance, Paul & 2 friends.
Toen was het zover, ik ging verkassen naar Vantaggio, the partyhouse met 400 internationale studenten. We kwamen aanrijden en daar stonden opeens 2 brandweerwagens en een politieauto verdacht dicht bij mijn plaats van bestemming.. de agent vertelde doodleuk dat er een brand was geweest bij het washok, but everything was ok. Dat was nog eens een leuke kennismaking!
Ik deel mijn kamertje met een very sweet Brazilian girl, Bruna ze is 23 jaar en zwanger. Savonds zijn we uiteten geweest met nog 2 andere Braziliaanse girls. Allemaal overage so I’m the baby
Ik moest maandag om 1 pm op school zijn voor kennismaking, maar ik had geen zin om tot 12 uur in bed te liggen dus ging vast op zoek naar hortonplaza voor some shoppings! Toevallig stond er nog een meisje voor school te wachten en dat bleek meteen een Nederlandse te zijn, Lucky me! Sinds die dag trek ik dagelijks op met Susanne. Die avond zag ik in de keuken een meisje zitten waarvan ik meteen dacht dat ze ook een Dutchie kon zijn en jawel, I was right:) Maar wij 3 zijn dan ook de enige Nederlanders die er zijn.
Dinsdag begon school echt, ik zit in een klas met 5 zwitsers en 2 koreanen die nogal moeite hebben met de uitspraak dus ik kan ze meestal niet echt verstaan en dan lach ik maar een beetje. Het stikt hier van de Zwitsers, Brazilianen en Aziaten of ander soort franstaligen. Na school zijn Suus en ik in Balboa park gaan chillen & savonds was er een party in Vantaggio. Every Tuesday & Thursday is er party, er komen zelfs locals uit de stad en omgeving hierheen om te chillen en te drinken. Altijd gezellig, je leert snel veel mensen kennen!
Woensdag zijn we via school met een grote groep naar de San Diego zoo geweest, ze hadden heel veel mooie dieren, maar best veel lagen te luieren dus heel spectaculair waren ze niet. De dag daarna kwam ik uit mijn klas lokaal in mijn roze broek met witte shirtje en witte schoenen en daar zat Suus in haar roze broek met witte shirtje en witte schoenen. We waren gewoon PRECIES hetzelfde gekleed en als iemand dat verschrikkelijk vindt ben ik dat wel! Ben dus maar snel naar huis gegaan om iets anders aan te trekken en daarna zijn Suus, Iris en ik uit school naar la Jolla, een cute plaatsje aan de kust gegaan om zeehondjes te spotten. Echt leuk om die dieren van dichtbij te kunnen zien. Donderdagavond was er weer ‘party’ maar ik was moe dus ben rond 12en naar boven gegaan.
Fridayyyy! Na school heerlijk geluncht @ the burger Lounge, verrukkelijk voedsel! Daarna konden we ons weer lekker uitleven in de shoppingmall. ‘S avonds bleef Suus slapen, want zaterdag gingen we (Suus, Iris, Gasper & Arthuro(from french part of Belgium) een weekend naar LA! :D Yeaah!
Zaterdag zijn we met zo’n 30 graden in Universal Studio’s geweest, wat een geweldig park! Super leuke attracties en shows, echt een aanrader! We sliepen die nacht in Motel 6, 1 straat achter Hollywood boulevard, dus echt perfect! Zondag gingen we lekker de tourist uithangen in LA. Lekker 300 foto’s gemaakt bij de Hollywood en beverly hills sign, we hebben nog wat huizen van celebs gespot (Leonardo di Caprio, Halle Berry en Madonna’s oude huis) Smiddags rondgelopen bij Venice beach een soort hippie plaatsje met heel veel street artist. Erg leuk om te zien allemaal! De dag eindigde at Santa Monica, waar ze een kermis op de pier hebben, heel leuk om eens in real life te zien! Toen zat de trip er helaas alweer op.
Week 2 is alweer begonnen, deze week wilde ik iets minder geld uitgeven (was het plan). Maandagmiddag hebben Iris en ik lekker Hollandse pannekoeken gebakken en verder braaf huiswerk gemaakt. Dinsdag was ik er niet helemaal bij op school, want ik begon spontaan Nederlands tegen de teacher te spreken en iedereen keek me aan alsof ik gek was. Na 3 x m’n Nederlandse vraag te hebben herhaald kwam ik er pas achter dat ze het misschien wel zou begrijpen als ik het in engels vroeg:)
We konden het smiddags niet laten om te gaan shoppen in Fashion Valley, maar ik heb me heel goed ingehouden! Toen we op de terugweg in Old Town uitkwamen, wisten we niet of welke trolley we moesten hebben. Ik stapte dus even snel in eentje om te vragen waar die heen ging, maaar toen gingen de deuren al dicht terwijl Iris nog op het station stond. Ik als een gek op het knopje drukken, maar helaas ik vertrok alleen en de hele coupe kon genieten van onze mooie actie.
Woensdag en donderdag lekker de stad in geweest met vriendinnetjes en donderdagavond voor het eerst wezen stappen in een underage club met 5 meiden en 2 guys. We kwamen nogal laat aan want het feestje in Vantaggio was ook erg gezellig, maar daardoor moesten we wel belachelijke hoge entree betalen. Het was wel heerlijk om weer even lekker echt uit te gaan! En we kwamen nog een groep van Vantaggio tegen dus het was een leuk avondje Vrijdagochtend had ik het wel een beetje zwaar op school, maar gelukkig heb ik alleen ’s ochtends les. Suus en ik zijn die middag gaan winkelen in outlet centre Las Americas, letterlijk naast deMexicaanse grens. We hebben heel smerig Mexicaans gegeten, maar wel een geslaagd dagje gehad! Suus is blijven slapen, want Bruna m’n roomie is weer in LA. Deze week was het weer niet geweldig, maar nu is het weer zonnig dus we gaan straks eens een kijkje nemen in Sea Port Village.
Ik merk wel dat ik weinig energie en tijd over houd nu ik elke dag 20 min naar school wandel en altijd na school weer dingen ga ondernemen en dan moet ik nog koken en huiswerk maken en contacten met het thuisfront. Kortom ik heb een heel druk maar super leuk leven hier!

Ik hoop dat jullie nu niet denken: "oke ik heb net een half uur van mijn leven verspild aan dit lezen"

PS. IK KOOK BIJNA ELKE DAG MAM, niet heel culinair, maar het smaakt prima!
XXX


  • 28 April 2012 - 22:23

    Marlene:

    Super verhaal baby rebec!! Leuk om je verhalen te lezen, blijf dit dus ook doen!!:D kussies!!

  • 29 April 2012 - 08:34

    Marleen:

    Klinkt pretty awesome allemaal! Inderdaad leuk om te lezen:) have fun!

  • 29 April 2012 - 17:14

    Anouk:

    ik zat wel een paar keer te grinniken hoor, dus je funny verhaal is niet mislukt haha. erg leuk wat je allemaal doet zeg! lekker blijven schrijven, want ik heb helemaal geen tijd verspild aan het lezen;). BIG KISSS

  • 08 Mei 2012 - 02:55

    Opa En Oma:

    lieve rebecca, Geweldig leuk dagboek! we hebben ervan genoten! Wat heb je al enorm veel gezien en meegemaakt!!

  • 11 Juli 2012 - 18:07

    HELLO:



    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mijn eerste eigen reis

Recente Reisverslagen:

28 April 2012

Goodlife

13 April 2012

LA, the city of angels!

28 Maart 2012

Hi guys!
Rebecca

Hi guys!

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 7212

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 18 Augustus 2014

Stage Buenos Aires

12 April 2012 - 01 Juli 2012

Mijn eerste eigen reis

Landen bezocht: