Primera Semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rebecca Coster - WaarBenJij.nu Primera Semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rebecca Coster - WaarBenJij.nu

Primera Semana

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

13 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hallootjes,

Zo. De eerste week zit er alweer op. Het ging aardig snel, maar een dag is ook zo om als je om 8 uur de deur uitgaat, vervolgens van 9 tot 1 Spaans les hebt en van 2 tot 5/6 werkt en pas rond 7/8 uur thuis bent. Om daarna nog even braaf huiswerk te maken, want ja, dat heb ik ook gewoon. Ik begon op het hoogste niveau, want dat leek me wel een leuke uitdaging. Dat was toch even iets te fanatiek aangezien mijn zinnen uit 4 woorden bestaan en mijn klasgenoten al bizar snel in het Spaans konden babbelen. Ik besloot dus maar om mijn lessen een niveautje lager te vervolgen. In deze klas zit ik met 1 Zwiterse, 1 Japans/Amerikaanse en mucho Brazilianen. Er zijn afgelopen week namelijk 2 grote groepen met Brazilianen aangekomen die op kosten van de staat hun Spaans mogen verbeteren hier in BA, hoe chill is dat?
Alleen een beetje jammer dat een meisje van 12 die er uit ziet als 16 mij even kwam vertellen dat ik meer 16 dan 21 lijk, maar daar ben ik wel een beetje aan gewend, helaas. Ik verbaas me ook nog steeds over de immense voorgevels van de meeste meisjes.

M'n collega's zijn allemaal super aardig en heel relaxed! Het werk is nu nog een beetje chaotisch. Ik moet namelijk het vrijwilligerswerk van Amauta (en) Elebaires op orde krijgen nadat ze in december zijn gefuseerd terwijl het ene bedrijf voorheen geen vrijwilligerswerk aanbood. Anyway, ik vertrouw op mijn top intuïtie en doe wat mij het beste lijkt, want echt duidelijke taken geven dat kennen ze hier niet.
Ik ga nu het meeste om met de 3 Nederlandse meiden in het hostel en een toffe Australische chick, heel gezellig!

Dit weekend begon goed! We gingen met een groepje van het hostel naar een restaurant in Puerto Madero waar je voor 17 euro heerlijk onbeperkt vleesjes kan laten klaarmaken, salades etc mag pakken, een lekker dessert en ook nog eens een eigen fles wijn krijgt. Ideaal als je het mij vraagt. Nadat we gezellig het restaurant verlieten rond een uurtje of 12 zijn we op zoek gegaan naar een bar/dancing/club in Palermo. Nou ja, we zijn eigenlijk gewoon bij de eerste de beste naar binnen gegaan en dat was helemaal prima. Lekker veel commerciële en spaanstalige muziek en onze oude vertrouwde "gasolina" sond kon daar natuurlijk niet aan ontbreken. Het was wel even schrikken toen het licht van de buitenwereld in onze ogen brandde, want we hadden geen idee hoe laat het was.

Na zaterdag de hele dag lekker uitgebrakt te hebben bij het zwembadje en op het dakterras zijn we vandaag (zondag) naar Tigre geweest, een soort aanhangsel van Buenos Aires aan de rivier, wat enorm veel toeristen trekt.
We hebben een boottocht van 2 uur door de delta gemaakt, allemal eilandjes met mooie huizen en af en toe een oud scheepswrak. Het was heerlijk in het zonnetje, maar helaas was de kwaliteit van de microfoon zo mega slecht dat het onmogelijk was om iets van de informatie mee te krijgen. Natuurlijk had deze regelneef al wat desk research gedaan dus wist ik toch nog een beetje over de omgeving. Vervolgens had ik om 4 uur met de groep Brazilianen die ik moest "begeleiden" afgesproken bij het station, maar die waren, heel verrassend, weer eens een beetje te laat. Ze kwamen zonder pardon een half uur later aankakken. No problemo, ik had echt niet veel liever dat half uur langer in het park gechillt hoor!
Nadat ik de groep veilig terug naar het schoolgebouw had gebracht (want ze wisten écht niet hoe ze met de metro van het trein station 4 haltes verderop naar school moesten komen, ook al spreken ze 10 keer beter Spaans dan ik) ben ik met het busje naar huis vertrokken. Al met al was het leuke week, met veel nieuwe mensen en indrukken. Ik voel me aardig thuis, op de plekken waar ik ben geweest en mijn reis van huis naar school en terug gaat nu al op de automatische piloot. Best gek, hoe snel je ergens kunt wennen.
Morgen begint het echte leven weer!

¡Hasta Luego!






  • 13 Januari 2014 - 21:44

    Arielle:

    Nou, lieve dochter van me, dat is weer een heel leuk verslagje van jouw leventje aan de andere kant van de wereld. En wat fijn dat je je al zo thuis voelt. Dat gevoel kreeg ik ook al.
    Nu ben ik nog nieuwsgieriger naar BA!
    Geniet maar heerlijk en inderdaad, gewoon je boerenverstand gebruiken, dan kom je een heel eind.
    Succes weer met werken de rest van de week.
    Ik ga morgen Friso ophalen, die heeft het er dan alweer op zitten....
    Besos para ti y hasta la proxima vez,
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Hi guys!

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 7202

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 18 Augustus 2014

Stage Buenos Aires

12 April 2012 - 01 Juli 2012

Mijn eerste eigen reis

Landen bezocht: